...WeLcOmE To My PaGe..... PerPiSaHaN TaNpA PeRtEMuaN

~The best and most beautiful things in this world cannot be seen or even heard, but must be felt with the heart. ~







Oct 18, 2013
Biarlah Allah yang tau...

Alhamdulillah untuk semua yang berlaku... Ujian Allah untuk hambanya... Aku redha Ya Allah.... Biarlah yang tersirat itu hanya Kau mengetahui.... Biarlah dalam diam aku berbicara.... X terluah dah rasanya... Maaf untuk semua di atas kesakitan orang lain dan kesalahanku padanya Ya Allah... Hanya Kau yang mendengar keluh kesah ku setiap hari....Airmataku hanya padaMu dalam setiap doaku... Biarlah orang x nmpk tapi Kau mengetahui....hanya padaMu aku berserah diri... Andai sudah sampai masanya kau ingin menarik nyawaku...aku redha di atas ketentuanMu... Terima Kasih kerana memberi peluang aku hidup hingga ke hari ini... Aku telah bersedia berbanding masa lalu yg telah Kau inginkan... Alhamdulillah Ya Allah.....

Posted at 10:16 pm by sarusirawana
Make a comment  

Oct 17, 2013
Kenapa ye?

Wahhh..lame tak jengah blog aku.. dah bersawang rupanya... Baiklah kita kemas² dulu dgn intro yg berserabut kat dlm diri ni... Hari ni hari yang tak bersemangat langsung untuk aku... Tak tau la kenapa ye... Ntah .. tak tau... yg tau tu diam2 sudeh... Gelak laa..suke kan? HUrmm... well.. well.. i'm not feeling well.. kenapa ye? sebab tajuk hari ni kenapa yer.. so akan byk la words tu korunk akan jumpa.. hihihi... gelak tu gelak jugak .. tapi korunk tak tau yang terbuku di hati.. Aku pernah tgk rancangan TV Korea bgth.. kalau kita rasa nak marah atau bad mood gelak la kuat² dlm beberapa minit...nanti mood akan OK... orang yg tgk kita pun akan OK.. betul ke tak eks? HUrm... korunk cuba la praktik kan.. nanti bgth aku result nya hokay.. Ohh... down nye semangat aku.. nak nyanyi lagu jeritan batin ku.. boleh x? tp dalam hati je laa.. dah nama pun jeritan batin kn.. kenapa ye? hurmm.. sesuai ke letak lepas ayat ni..? lantak laa.. So , bila jiwa serabut ayat pun berserabut laa .. tunggang terbalik.. gilos ke aku ni... mainan jiwa betul! huishhh... ayat tak bleh blaa.. kasar bunyi nyew... kenapa ye? Di saat ni , rasa diri kosong.. mcm lagu najwa latif tu.. kosong..kosong... oh bagus nye jiwa kosong.. tp minda pulak serabut.. tak habis² serabut aku hari ni.. haishh... Sekarang dah pukul berapa ye? cer.. tgk jam dinding. jam lap top.. jam Hp.. awal lagi rupanya... lambat betul mlm ni berlalu yer.. Aku letih dah ni.. letih.. kepala berdenyut ..maknanya otak berfungsi lagi la tu.. huhhuu... tidak tak der la aku tulis benda mengarut kat sini..huhuh... Tiba² dengar guruh pulak.. hai nak hujan nampak gaya nye ni... Betul ke nak hujan? sejuknya Bumi Allah hari ni...Alhamdulillah.. Penutup untuk 17 Oktober 2013 . Macam tergantung jer entry kali ni.. kenapa ye?? biar ..biar laa... Assalamualaikum....


Posted at 08:50 pm by sarusirawana
Make a comment  

Feb 4, 2009
Hati menangis ??

U owe me.. U owe me.. aduhh.. aku dlm kesusahan... tension.. pening kepala dok memikir... hati menangis tak siapa pun yg tau... hurmm..

please understand i have my own life to go on... that make me sick to think a lots.. darah naik lagi lorr.. huh.. for my sis thanx coz understand .. who else ?? u know it!

my husband warning me.. don't be so "baik" sampai diri sendiri susah... now what to do?? alwiz sakit kepala... doctor kata dun be tension alwiz.. tp dlm situasi mcm ni.. nak tak nak minda ni sering berpikir... cannot stop it.. b'coZ.. i have my own prob... tak der susah.. da ader lagi la susah .. sebab bkn tuk diri sendiri.. nak guna tuk family pun tak dpt nak penuhi sepenuhnya...

betul la kata org kesian kat diri sendiri dulu sblm kesian pd org lain... argghhhhhh!!!! tension nyewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a lots of things to do with it..

keep silent?? :(


Posted at 06:32 am by sarusirawana
Make a comment  

Oct 29, 2008
Dimana Ke Adilan??

sakitnye hati bila terlalu pikirkan... ntah la kan... yg kerja bertukus-lumus mcm tak nmpk pulak.. yg da tinggi tu makin tinggi makin kaya... yg rendah masih di takuk lama... betul jugak ckp mmber aku tu.. yg da pindah rilex jer.. yg dok pong pang.. nak pindah... da kecoh semacam.. mula naik itu dan ini.. haha... kelakar kan.. kadang dunia tak adil.. ntah laa... byk kali kan jadi mcm ni.. tp aku still kat sini jugak...

yg makin sakit... yg ada puluhan tapi da sampai ribuan eks... dulu aku ada ribuan tp masih ratusan.. kelakar mmg kelakar... kenapa ye mcm tu?hurmm.. mungkin di tindas dan org yg pandai kipas tu mmg bertuah... menjadi kepercayaan tp hakikatnye.. tunggak kejayaan sesebuah syarikat itu adalah berdasarkan pada pekerja bawahan nyer... bagaimana agaknye kalau "kami" tak der yer... bengong nyer...

dari dulu tradisi pilih bulu ni da jadi lumrah syarikat kot... huh... benciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Posted at 02:50 pm by sarusirawana
Make a comment  

Aug 17, 2006
tangisan sejarahku....

semalam titisan airmata mengalir

hangatnya ku terasa pilu...

pagi ini tangisanku masih bersisi dipipi

kejujuran dan kesetiaanku di salah erti...

aku tidak mengerti.. ntah...

tangisanku tidak didengarinya..

biarlah aku sendiri menyapu airmata ini

bagaimana harus ku lakukan ...

kepercayaan tiada di hatinya..

biarlah apa yang hendak dilakukan ia,

aku benci berperasaan begini...

aku letih menghadapinya..

tapi inilah hakikat yang terpaksa ku terima...

di mana silapku?

aku bingung memikirkan segalanya..

kenapa masih terjadi segala ini

bukan ini yang ku pinta..

cukuplah segala yang aku lalui dulu..

mungkin ia berpunca dariku...

mungkin ini silapku...

tersalah langkah dalam membuat keputusan..

biarlah jari itu menundingku...biarlah...

 


Posted at 08:01 am by sarusirawana
Make a comment  

Jul 8, 2006
* Sometimes the heart could see what is invisible to the eyes.

* Sometimes the heart could see what is invisible to the eyes.
yup... that is true... percaya atau tak.. kadang2 hati kita dpt membaca walaupun mata tidak dapat melihatnya.. hheehe.. cuma translate jer.. kuang3...tp ape yang aku nak perkatakan kat sini.. setiap sesuatu yang berlaku tu.. adakalanya kita tak perlu ceritakan pada org... mungkin pada zahir kita nampak dia bahagia dan tak der segala masalah.. tp di sebaliknya.. kita tak tau... mungkin. ada antara kita yg begitu rahsia.. mungkin terlalu peribadi untuk menceritakan pada rakan lain yang belum tentu dapat menyimpan rahsia kita dengan rapi... tp itulah manusia .. memang susah hendak dipercayai dan menyimpan rahsia seseorang... hatinya tidak dapat menanggung beban rahsia kita. kerana mulut dan kehendak hatinya.. selalu ajer terlepas kata... susah... sedangkan kita mempercayainya.... begitulah yang terjadi pada aku.. setiap detik perjalanan hidup aku penuh dengan dugaan....
aku pegang kata2 bahawa " mungkin ada org lain yang lebih besar dugaannya dari aku" ... setiap yang berlaku ada hikmahnya... aku tak pernah ingin meluahkan yang terbuku.. mungkin ada pun tidak sepenuhnya.. aku letih dan penat untuk menceritakan segala2nya... biarlah ia tenggelam dalam arus waktu... sampai masa ia akan hilang....
setiap cerita yang tertulis kadang2 boleh membuatkan aku menitiskan airmata... ntah laa... sepatutnya aku tak perlu buka rahsia hati aku untuk pengetahuan umum.. satu yang aku percaya.. hanya .. sahabat jauh dari mata aku ini.. aku tau ..dia lebih memahami... cuma aku tak punyai masa menceritakan segalanya pada dia... mungkin kerana kesibukan aku membuatkan aku menangguhkan segala cerita duka aku ni... benarlah kata org dengan kesibukan kerja aku langsung tak terfikirkan masalah yg melanda aku ... biarpun pahit untuk menelannya.. namun itulah hakikat yang terpaksa aku terima... aku redha...
kadang-kadang terbaca jugak luahan perasaan org lain.. aku cukup memahaminya.. walau ti dak aku katakan ... tp bila membacanya aku dapat merasai deritanya itu... setiap org ada rahsianya sendiri ..... jika diluahkan pada org lain.. bukan rahsia lagi namanya... walau aku memahami tp belum tentu org akan memilih kita utk berkongsi suka duka itu.... mungkin berfikir byk kali juga... Begitulah aku...
cukup sekadar aku tanganinya sendiri.. dugaan ini mengajar aku lebih tabah dalam mengharungi hidup... tidak cepat melatah... alhamdulillah... biarpun sekadar airmata menjadi peneman.... sekurang-kurangnya dengan airmatalah kesedihan itu aku luahkan.. ia mengalir bersama airmata... cukup tenang selepas airmata mengalir...
percayalah.. mata yang melihat tidak dapat mentafsirkan gerak lakunya... hati yang mendalami akan merasainya...
TABAHLAH SAHABAT..... TABAHKAN JUGA HATIKU...
maafkan aku teman kerna tidak punyai waktu berkongsi masalahku... ia sesuatu yang sukar untuk dimulakan dengan patah perkataan....
Namun... paparan aku pasti mengejutkan mu... andai aku punyai waktu membukukan ceritaku.. aku percaya byk airmata yang akan mengalir membasahai pipi... gugurnya tiada henti deritanya kau rasai .... menyentak perasaan.... membelenggu diri... Sampai masa andai kau ketahui... Itulah ceritaku... Fahamilah aku... Sapukan airmataku...
 
 
 

Posted at 08:44 am by sarusirawana
Make a comment  

Jun 28, 2006
kenapa ..mengapa...

sejak akhir-akhir perasaan rasa tak tenteram.. jiwa asyik gelisah.. ntah laa.. tak tau kenapa dan mengapa.. hati sentiasa memberontak.. ada rasa tak puas hati yang mungkin terbuku ... aku sendiri sukar mentafsirkan perasaan yang ada dlm hati ini... ntah laa... kenapa dan mengapa semua ini terjadi.. mmg sukar untuk di mengertikan... hari-hari berlalu.. masih terasa kosong... seolah-olah tiada apa yang wujud dalam diri ... aku benci berperasaan begini.. tp inilah nasibku...

tapi aku terus melangkah dan melangkah.. aku rasa aku tak berdaya.. namun .. kenapa aku teruskan.. aku sendiri tidak mengerti.. haii.. keluh-kesah beriringan dengan  langkahku... aku letihh sgtttt..... tak adakah sesiapa yang ingin memahaminya.. aku terus menunggu dan menunggu ... haii.. masih ada keluhan dalam penantianku ini...

bila masanya ia akan berlalu.. aku cuba untuk pergi jauh... tp aku tak tau ke mana arah hendak di tuju... ingin aku lontarkan segala yang terbuku namun tidak terluah.... aku pelajari erti hidup... aku menangis dalam tiap langkah yang ku lalui.. namun masih ada ketabahan yang kukuh dalam diri ini untuk aku meneruskan langkah kaki...

 aku tersadai di pantai.. bersandarkan tunggul yang usang... merenung jauh ke dasar lautan.. namun masih tidak dapat menembusi dasar hati yang dibiar lama beku .... tp andai bekunya ia, tapi mudah di cairkan... begitu mudah sehingga perasaan bersalah sering meliputi setiap ruang kosong di hati..

aku kembali menanti.. ntah .. aku kembali letih dengan setiap persoalan.. kena ini semua membelenggu diri.. kenapa?? aku tak mau... aku tak mau.. begitulah aku memberontak...... tiada lagi senyuman di bibir ...aku tak mampu... walau cuba ku ukirkan.. namun ternyata ia hambar... riak wajah tiada keceriaan...

ternyata segala yang berlaku membuat aku menjadi pemarah... aku mudah terasa.. dan aku tidak mudah menerima gurauan yang berbaur derita kepada aku.. pantang bagiku.... aku terasa pedihnya.. mereka tak tau... aku yang menanggung pilunya.. bukan mereka... ini perjalanan hidup aku.. walau di mana pun aku di campakkan aku tidak akan terlepas dari memikirkan segala apa berlaku.....fikiran ini berkecamuk... suka atau tidak.. itu bulan persoalannya.. tapi bagaimana aku mananganinya aku sendiri tidak pasti...

berat mata yang memandang.. tapi berat lagi bahuku yang memikulnya... cakap semua orang mampu melakukannya.. tapi melaksanakan tanggungjawab ini.. begitu besar bagiku.. biarpun bebannya aku terasa tp aku redha menerima andai inilah takdir hidupku....

aku tak mampu lagi bersuara kerana aku rasa aku belum layak mempertikaikan apa yang terjadi pada diri ini.... aku juga manusia biasa.. punya hati dan perasaan....jika ditakdirkan begini.. maka beginilah aku... aku hanya mampu berusaha  , menerima dan redha dengan ketentuanNYA...

~salam tangis yang tidak berair mata....~

 


Posted at 01:49 pm by sarusirawana
Make a comment  

Oct 27, 2005
SALAM AIDILFITRI

dah lamer aku tak meng'update' blog aku ni.. hemmm.. maklum le busy sket... aper pun mekaceh pada sahabatku RIA... atau aku panggil dia OZ.. org nyer same jer.. dialah yg rajin mengupdated.. tak tau nak ckp cam mane..

hemm.. aperpun .. dlm kesempatan begini.. aku nak ucapkan SALAM AidilFitri pada semua yang mengenali aku...  mungkin tak ramai le yg melawat blog aku ni.. maklum le tuan umah nye bukan ader slalu pun... tak kisah le..

Seandainya... aku ader buat salah dan silap samaada sengaja atau tidak.. aku mintak maaf byk2... mungkin terkadang tu aku ter'lazer' atau mungkin kata-kata aku ader yang menyinggung perasaan kalian....

aper pun thn ni, aku beraya di kg aku KUALA TERENGGANU ATAU BESUT.. tak kisah le.. yg penting masih lagi kat GANU  .. hehehe.. emm.. may be 31mlm atau 1hb pagi baru aku bertolak dari sini.. tak kisah ler.. tunggu cousin aku sampai sini dulu sebab dia janji nak jadi driver kita org.. lagipun safety sket sbb ader jugak lelaki.. maklum ,adik-beradik aku mostly pompuan thn ni yg balik kg pun.. aku and adik aku je kot... lg pun aku dah janji ngan pak su aku nak alik.. dia pun dah mintak cuti sampai seminggu.. so, leh le meronda atau pi umah mmber2 yg dok area ganu...

hemmm... x tau dah nak story aper.. aku bz nak buat class mengajar ari sabtu ni.. dah malas dah sebenarnye nak keje.. tp keje aku berlambak laaa...

emm... ari ni ader bukak pose ngan mber2 opis kat sunway pyramid.. as usual mcm thn lepas jugak.. buat dkt chicken hurtz... sbb ader sorang mmber opis penah keje situ n kenal manager nyer.. org sawak... ok le tu.. tak kisah le nak buat kat mane2 pun....

$&$*^(*%%$^&^(**()_*_(^$^)(**)(_) dah malas nak tulis.. no idea.. sbb busy punya pasal.. ilang semua ape yg aku nak tulis..

k la.. ader kesempatan baru aku leh sambung kot.. InsyaAllah... aper pun SLAMAT ARI AYE AIDILFITRI LORR...


Posted at 03:47 pm by sarusirawana
Make a comment  

Oct 4, 2005
~sahabatku~

Mengapa ditabur pasir dipantai?
Mengapa ditabur gula dilautan?
Mengapa menangis diperigi yang keruh?
Mengapa dalam air bayangan wajah dikocak?
Mengapa mendungkan hati sedang langit tanda nak hujan?
Mengapa berjalan tempat berduri?
Pimpin tanganku akan kita tuju tempat yang diredhai

Bersamalah denganku
Setingkat demi setingkat kita daki kepuncak destinasi
Jadikan kehidupan realiti
Bukan angin-angin mimpi
Relakan aku jadi sahabat
Pendengar setia setiap butir bicara
Menjadi coretan kertas putih
Dan engkau jadi penanya
Tuliskan luahan rasa jangan dipendam saja

Sahabat
Esok mari kita berpuasa
Kaki menglangkah kemasjid tuju hala
Berselawatlah dan doakan sejartera
Perjalanan hidup disinari dan diberkati atas RahmatNya
Jika hati tersimpan dendam maafkan saja

~ozziey~


Posted at 04:31 pm by sarusirawana
Make a comment  

~untukmu teman~

Teman
kiranya kau terluka kerana cinta
 
datanglah.. 
bersandarlah ke bahu ku
dan menangislah kau di riba ini
akan ku pujuk hati mu nan lara
biarpun tak berjaya
akan ku usahakan hingga tangis mu reda
akan ku cuba buat kau tertawa ria
kerana bagi ku
kau lebih cantik tanpa berwajah duka

Teman
tangis mu tangis ku
derita mu sebahagian dari duka ku
bahagia mu ibarat penawar untuk ku
biar kita masing2 belum cukup matang..
mengenali diri hati dan budi sendiri..
namun ku tahu
kau istimewa di mata dan hati ini.. 

Teman
Biar apa pun yang terjadi nanti
biarpun aku telah tiada di sisi lagi
untuk mendengar keluh resah mu
untuk memahami kelukaan kau alami..
untuk menyelami dalamnya cinta mu padanya
untuk menyatakan cantik atau tidaknya kamu
namun..aku tetap akan mendengarnya dari kejauhan
kerana aku dapat menyelami hati mu...
mendengar bisik resah di dada
dari mata hati ku.. 

Teman
mengenali mu...
adalah sesuatu yang terindah dalam hidup ku

~ozziey~




Posted at 04:13 pm by sarusirawana
Make a comment  

Next Page
"....... If YoU LOVE a MaN, LOVE Him Less but UndeRsTand him More..... If YoU LOVE a WomAn, LoVE HeR moRe buT don't UndersTAnd Her at All.......

"
Jangan Mengucapkan kata-kata indah dan manis buatku.... kerana........ aku takut akan menyayangimu.. .. jangan mengambil berat tentang diriku....kerana..... ...aku bimbang akan mengasihimu..... ...jangan terlalu baik padaku ...kerana....... ...aku takut akan merinduimu..... ..jangan memberikan kenangan atau harapan....kerana...... ...aku khuatir kan jatuh cinta padamu..... ...jangan menghargai pertemuan itu ...kerana....... ...aku tidak mahu menderita kerana kehilangan dirimu..... ...LAnTaRan PerPiSaHan iNi.......

"GuA SuKeR PeNyEsALaN..keRaNa PeNyEsALaN ITu MeMoTiVasIkAn DiRi.

Ape??korang tak paham yer??
saMe je MaksudnYe macaM
pEnGaLaMan ITu MeNdEWaSaKan


**********************************************************










Powered by ClockBot.com













Mula | Berhenti





"


[ Read / Sign my guestbook ]
Get a free Guestbook




SSmooth
AAmbitious
RRich
UUnforgettable
SSlippery
IInspirational
RRadical
AAmazing
WWarm
AAppreciative
NNaughty
AAppreciative

Name / Username:

Name Acronym Generator
From Go-Quiz.com

"Cinta adalah rasa yang hanya kita merasakannyaRasa cinta datang dari hati bukannya mata kerana pandangan hanya mempesonakan tetapi hati adalah lebih tulus dan benar

Bagaimana harus kuluahkan,
Pada kata hati
Yang ternovel di jiwa ini
Memujamu dalam diam
Adalah satu penyisaan

Puas ku baca bahasa tubuh
Cuba mentafsirkan gerak laku,,,
Namun, tiada kufahami
Walau sepotong jawapan
Asal mendamaikan jiwa ini
Walau sehiris keyakinan
Asal terbuang resah diri ini

Aduhai sakitnya ..
Memuja pada yang tak tahu
Merindu pada yang tak sudi
Sedang diriku wanita timur..
Pasti bermahkotakan malu
Berselendangkan kesopanan
Tradisi melayu

Walau resah membadai
Tampanmu ku bawa ke lenaku..
Dalam resah ku rela jua..
Jodoh pertemuan..
Ditangan tuhan
Dimana hakikat yang terungkap
Tidak mudah untuk disingkap"




Andai Ku Tahu PaHiTnYa HeMpEdU TidAk MungKin AkU JaDikAn SaNtApAnkU...."

"Seseorang yang bahagia adalah yang mensyukuri segala apa yang diperolehi dan tidak pernah menyesali apa yang yang hilang atau tidak dimiliki"

naruto
   

<< October 2017 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

















Berita Harian Hari Ini





Muka Depan



Berita Nasional



Berita Dunia



Berita Sukan



Berita Ekonomi



Berita Agama



Berita Hiburan







Baca lagi ...










Siapa aku dimata dia??

Siapakah diriku dimatanya?
Ntah laitulah jawabku
Dimana letaknya aku dihatinya
Ntahaku tak tahu
Gelisah hatiku memikirnya jawapannya
Jawapan itu tiada padakuHanya dia
Dialah jawapan pada semua persoalan itu
Menangis kerana dihampakan?
Menangis kerana kekecewaan?
Itu bukanlah diriku
Segala yang berlaku tidak pernah aku keluhkan.
Untuk apa??
Tangisan bukan penyudahnya..
Cukuplah sekali kekecewaan lalu aku tangisi
Sekarang aku harus cekalkan hati
Usah peduli pada yang tak sudi
Aku rasa tidak perlu menyiksa diri lagi
Di matanya aku hanya seorang perempuan
Yang mudah dimiliki tetapi juga
Mudah di buang ke tepi
Ntah apalah nasib diri
Kebahagiaan tidak akan datang dalam kesedihan
Kerana itu aku tabahkan hati.
. Di matanya aku menawan
Tapiiiiii..
Di hati belum tentu
Dia menatap wajahku dengan senyuman.
Tapiiiiiiii..
Kosong di hati tiada perasaan
Sedihnya ..bila ku tahu
Diri ini tiada nilai di hatinya





"Cinta keindahannya tak terbilang
Namun derita dan peritnya bukan kepalang
Cinta kemanisannya mengalahkan madu
Tapi pahitnya melebihi hempedu.."




Siapa Dia Di hatiku

Siapa dia dihatiku?
Istimewa..
Itulah ungkapan pertama
Siapa dia di mataku?
Senyuman manis, tampan bergaya..
Merenung wajahnya ku rasa bahagia..
Berdegup jantungku tiap kali bertentangan mata..
Itukah namanya cinta pandang pertama??
Di hatiku..Hanya ada dia..
Tiada insan lain melainkan dia..
Tahukah dia kesetiaanku?
Hargaikah dia pengorbananku?
Bukan balasan yang ku pinta..
Cukuplah sekadar kasih yang ikhlas
Untuk diriku..
HAti ini memberitahu aku rindu padanya
BUkan di paksa tapi hadirnya tidak ku pinta
Inginku tatap ia selamanya
Tapiiiii
Andai hanya dia di hatiku dan tidak aku dihatinya
Bagaimana???????
Sudikah dia menjadikan aku ratu dihatinya
Jangan biarkan aku tertunggu andai aku bukan pilihanmu
Bukan juga ditakdirkan memiliki hatimu..
Kenapakah aku sanggup menunggu andai aku tahu akan kecewa
akhirnya
Kerana RINDU
Kerana CINTA
Kerana SAYANG
Aku turutkan.




"Yang hilang pasti akan berganti,
Namun yang mengganti tak akan sama dengan yang hilang
,
Cinta bukan paksaan,
cinta tak perlu desakan
Namun kadangkala kita harus membajainya dengan kasih sayang

Cinta itu satu kelemahan kerana ia berputik, kembang dan mekar dengan sendiri.

Dalam cinta ada rindu, dalam rindu ada sendu dan bersama sendu pasti terbit rasa pilu

Cinta tak pernah mati, Cuma kadang-kala ia lahir dari perasaan nan berduri

Jangan bohongi diri, jangan dustai hati,
bila cinta menyelubungi diri, kita pasti merindui,
kita pasti tercari-cari ,
siapakah yang bertakhta dihati





kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......
kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang sakit.....
kata atuk,
KAWAN tu seperti air
terus mengalir.....
kata nenek,
KAWAN tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana....
kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!
kata abang,
KAWAN tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata........
kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian
bau je busuk tp sedap dimakan....
kata adik,
KAWAN tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde.......
kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH,UMPAMA BUNGA ROS,SEPERTI AIR,BAK BULAN,SEPERTI LEMBU,TAK UBAH MACAM DURIAN &MACAM BISKUT!!! dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia selamanye dia ttp kawan aku..







SEJADAH MERAH
**************
Satu hari aku terdengar
Esak tangis sungguh berdegar
Mungkinkah hantu mungkinkah pontianak
Atau pun orang tengah buang anak

Rupanya datang dari bawah meja
Sejadah merah empunya suara
Aku pun mula la naik takut
Memang seram, memang kecut

Heran plak camne sejadah boleh menangis
Pikir pikir ikhtiar aku dah abis
Aku pun mula la dapat satu idea
Kalau sejadah reti nangis, mesti dia pandai berkata

Ku tanya sejadah apakah gerangan
Hingga menangis cam tak ingat Tuhan
Teresak sejadah pun menjawab
Sungguh tak sangka dia pandai bercakap

"Aku sedih pasal nasib diri aku
Dulu aku berguna, skang dah jadi macam batu
Hari ni aku kena campak bawah kerusi
Esok lusa ntah kena buat lap kaki"

"Dulu aku diguna lima kali sehari
Aku masa tu bangga dapat berbakti
Sekarang aku haram tak bersentuh
Zohor Asar Maghrib Isyak.. apetah lagi Subuh"

"Apesal tuan aku buat aku macam ni
Semayang tak, asyik melanggok depan TV
Bangun pagi terus breakfast gitar
Sampai aku pun tak tau bila nak sedar"

"Tuan aku mungkin masih tak sedar diri
Esok lusa belum tau idup mati
Dia dah besar, aku tak boleh buat apa lagi
Pandai la dia pikir pasal idup dia sendiri"

Iskkk.. aku pun mula la sayu
Mendengar kisah sang sejadah yang begitu pilu
Aku pun dah lama sedar pasal benda ni
Cuma aku anggap tu masalah deorang sendiri

Kekadang aku heran perangai manusia
Bencana yang datang dianggap bala
Tak pernah terpikir hikmah di sebaliknya
Sesungguhnya Allah itu maha berkuasa

Kalau hidup kau penuh masalah
Mesti ada something yang kau buat salah
Allah takde nak hukum hamba-Nya macam tu aje
Mestila kau ada cacat dan cela
Sedar la kita ni semakin tua
Ajal dan maut bukan kita yang empunya
Telinga kau dah makin pekak
Kepala kau makin naik botak
Mata pulak dah makin tak nampak
Arah idup kau masih lagi kabur
Esok lusa sapa tau kau nak ke kubur

Itu ajelah kisah aku hari ni
Bukan mengutuk sekadar melampias isi hati
Anggaplah ini satu nasihat
Aku pun bukannya perfect sangat...

moga menjadi renungan...
sumber :copy & paste




.:: Destinasi Cinta ::.

menyingkap tirai hati.. mengintai keampunan... di halaman subur rahmat-Mu Tuhan

Tiap jejak nan bertapak .. Debu kejahilan akan ku jirus.. Dengan madu keimanan

Tak ternilai air mata dengan permata.. Yang bisa memadamkan api neraka.. Andai benar mengalir dari lautan nurani.. Takkan berpaling pada palsu duniawi.. Destinasi cinta yang ku cari.. sebenarnya terlalu hampir.. Hanya kabur kerana dosa.. dalam hati...

Telah ku redah daerah cinta.. Yang lahir dari wadah yang alpa.. Tiada tenang yang ku temui.. Hanya kecewa menyelubungi.. Ku gelintar segenap maya.. dambakan sebutir hakikat... Untuk ku semai menjadi ... sepohon maghrifat... Moga dapatku berteduh di rendang kasih-Mu...

Namun ranjaunya tidak akan sunyi.. selagi denyut nadi belum berhenti.. durjana syaitan kan cuba menodai.. segumpal darah bernama hati...

Lestari kan wadi kalbuku,oh Tuhanku.. leraikn aku dari pautan nafsu.. Biarpun sukar bagiku melamar redha-Mu.. Namun masihku mengharap ampunan-Mu...

Wahai Tuhanku.... ya Allah.....


~~CiNtA~~
Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu? Itu bukan Cinta, itu SUKA.

Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandangan mata darinya? Itu bukan Cinta, itu NAFSU.

Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahu ia ada di sana? Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.

Adakah kamu mencintainya kerana itulah yang diinginkan semua orang? Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN

Adakah kamu tetap mengatakan kamu menyintainya kerana kamu tidak ingin melukai hatinya? Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.

Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandangan matanya membuat hatimu melompat? Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.

Adakah kamu memaafkan kesalahannya kerana kamu mengambil berat tentangnya? Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.

Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiap hari hanya dia yang kamu fikirkan? Itu bukan Cinta, itu DUSTA.

Adakah kamu rela memberikan semua perkara yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya? Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.

Tetapi...
Adakah kamu tetap bertahan kerana campuran antara kesakitan dan kegembiraan yang membutakan dan tak terfahami ... menarikmu mendekati dan tetap bersamanya? ITULAH CINTA.

Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itu bahagian dirinya dan siapa dirinya? Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setia dengannya tanpa penyesalan? Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu menangis kerana kesakitannya walaupun saat itu dia kuat? ITULAH CINTA.

Adakah hatimu sakit dan hancur ketika dia bersedih? ITULAH CINTA.

Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia? ITULAH CINTA.

Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk? Yang demikian itulah namanya CINTA.




.::
The Reason

I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning
I never meant to do those things to you
And so, I have to say before I go
That I just want you to know

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
And the reason is you

I'm sorry that I hurt you
It's something I must live with everyday
And all the pain I put you through
I wish that I could take it all away
And be the one who catches all your tears
That's why I need you to hear

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
And the reason is you
And the reason is you
And the reason is you
And the reason is you

I'm not a perfect person
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know

I've found a reason...



.::
.:::.Untuk Awak.:::.
Awak,
Hari ni awak nampak serabut
Semo orang kutuk
Tapi ada gak hati yang puji
jadik you can always count on me...
Awak,
Hari ni saya senyum kat awak
Tapi awak jalan depan saya
Jadik senyum pun tak gune
Awak,
Hari ni awak tego saya
Tapi saya buat2 pekak
Padahal nak elak daripada tak boley berenti borak
Awak,
Hari ni saya tego awak
Tapi saya tego awak dalam hati
Jadik awak tak penah dengar all the gud lucks and take care hari2
Awak,
Hari ni kita duduk semeje
Tapi raser cam jauh giler
Padahal tak sampai sedepa
Awak,
Hari ni awak beratur belakang saya
Tapi saya tak tau nak cakap ape
Jadik saya blah mcm tu ajer
Awak,
Hari ni berubah situasi
Tapi saya still kat sini
Padahal dah kosong tak berisi
Awak,
Hari ni saya nampak awak kat Mc D
Tapi awak tak macam dulu lagi, dah berteman
Jadik saya terdiam sendiri
Awak,
Hari ni saya dah janji..nak pergi
Tapi tak tau kenape tak boley pegi
Awak,
Hari ni saya menyesal ade ego yang tinggi
Tapi dah takde harapan kat sini
Jadik nak tak nak terpakse sendiri
Awak,
Hari ni hari terakhir nampak awak
Tapi awak tak toleh sini
awak focus kat tv
Awak,
hari ni saya tgk gambar kiter senyum
tapi gambar tinggal gambar
nak buang sayang
nak simpan sedey
Awak,
besok antare kita
ader balai berlepas
besok tak de besok untuk saya
besok jugak tak de besok untuk awak
Awak,
semoge satu hari nanti
saya menginsafi diri
tak nak ada ego tinggi lagi
buat sakit hati
Awak,
sebelum pergi
hari ni..kat sini
saya janji...
semua ni untuk awak
Sebab kenal awak anugerah terindah penah saye miliki.
Terime kasih Awak..
Terima kasih sangat2 sebab sudi jadi kawan saye..




Pertama kali ku baca sajakmu
Aku mengerti, malah pasti
Kau masih di situ
Meniti buih-buih kehidupan
Merangkah payah
Di antara liku-liku dan rekahan
Cinta

Sahabat, ketahuilah
Di antara ribuan sahabatmu
Akulah yang mengerti
Setiap baris
Sajak yang kau tulis
Di antara luka-luka dan pedihnya
Cinta

Kiranya berpisah nanti
Mengakhiri hidup di sini
Lupakanlah masa lalu itu
Setelah kita sama menjalani
Saat-saat duka dan ria
Dalam mencari erti
Sebuah sahabat

"







If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed